Založ si blog

Môj život sa zmenil

Práve som sa stala novou blogerkou. Vyzerá to so mnou tak, ako to vyzerá s každým začiatočníkom…O čom písať? Bude to niekto čítať? Takéto a desiatky iných otázok mi víria hlavou. Čo tu vlastne robím? Chcem vyjadrovať svoje pocity ľudí, ktorí – ani sa nenazdali – sa prehupli do tretieho veku. Zanedlho budem ma 60 rokov a už päť mesiacov žijem v zariadení pre seniorov v Partizánskom. Predtým som žila sama v rodinnom dome, bez kontaktov, bez podnetov, bez návštev…S rukou na srdci môžem prehlásiť, že sa môj život celkom zmenil. Zatiaľčo predtým som deň-noc visela na nete, teraz dávam prednosť osobným kontaktom. Mám tu veľa priateľov a priateliek, mnohých o generáciu starších, ale vôbec nám to nevadí. Opäť raz sa utvrdzujem v tom, že vek je len číslo! Každý deň tu máme plmo aktivít a programov, kde si vetráme mozgové hemisféry, zabávame sa, vzdelávame sa. Založili sme aj modlitbové združenie, ktoré privítali najmä tí skôr narodení

Ľudia „zvonka“ si myslia, že do domova sa chodí zomierať, čakať na smrť alebo že je tu niekto preto, lebo ho doma nechceli. Nepopieram, sú tu aj takí. Našťastie mám medzi klinetmi veľa priateľov, ktorí sa sem rozhodli prísť dobrovoľne, sú tu šťastní a našli tu nový zmysel života. A práve k tým šťastlivcom patrím aj ja!

Rande pri kamennej studničke

29.04.2015

S ozajstným priateľom nemusíš byť denne. Niekedy stačí spomienka, telefonát, pohľad na fotografiu. Dnes som dostala milý mail od dobrého človeka a skvelého novinára. Ešte dnes pracuje na Ministerstve spravodlivosti, našťastie vo svojom fachu – žurnalistiku. V maili spomenul časy nedávno minulé, ktoré sme strávili spolu v mojej rodnej dedine Veľké Uherce. K textu [...]

Jedno oko, druhé oko

28.04.2015

Dnes som na sociálnej sieti komunikovala s jednou priateľkou. So sympatickou, vzdelanou a empatickou ženou. Poslala mi jednu zaujímavú knihu a potom aj jej nahrávku. Napísala som jej, že rada čítam. Ona tiež, ale pri dlhom pozeraní sa do compu ju bolia oči. Na jedno vraj nevidí… Vážne, Maťka? Spýtala som sa jej a zaspomínala si: Keď sme boli malé deti, raz sme sa hrali [...]

Izrael / Hamas /

Hamas súhlasil s návrhom o prímerí, ktorý je pre Izrael neprijateľný

06.05.2024 19:11, aktualizované: 22:53

Katar a Egypt už niekoľko mesiacov pôsobia ako sprostredkovatelia mierových rokovaní.

Russia Orthodox Easter Putin

Putin po piaty raz. Slovenský diplomat bude pri jeho "pomazaní"

06.05.2024 17:29

Štafáž na inaugurácii Putina bude popri domácej "verchušky" robiť iba časť diplomatického zboru. Zastúpené bude aj Slovensko, ktoré na rozdiel od viacerých západných spojencov pozvanie neodmietlo.

Nemocnica Poprad

Vyskočil? Polícia preveruje úmrtie muža v areáli popradskej nemocnice

06.05.2024 16:56

Vyšetrovateľ začal trestné stíhanie vo veci trestného činu usmrtenia.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 5198x
Priemerná čítanosť článkov: 1300x

Autor blogu

Kategórie