Založ si blog

Jedno oko, druhé oko

Dnes som na sociálnej sieti komunikovala s jednou priateľkou. So sympatickou, vzdelanou a empatickou ženou. Poslala mi jednu zaujímavú knihu a potom aj jej nahrávku. Napísala som jej, že rada čítam. Ona tiež, ale pri dlhom pozeraní sa do compu ju bolia oči. Na jedno vraj nevidí…

Vážne, Maťka? Spýtala som sa jej a zaspomínala si: Keď sme boli malé deti, raz sme sa hrali tak, že sme sedeli na lavičke – to bola naša sociálna sieť… a sledovali sme autá jazdiace po našej hradskej. Aby to bolo zaujímavejšie, prekrývali sme si s rukou vždy jedno oko a čítali čísla na autách. Aké však bolo moje prekvapenie, keď som pri prekrytí pravého oka zistila, že ľavým nevidím nielenže číslo, ale skoro ani auto! S plačom som sa rozbehla do kuchyne a hľadala útechu v maminom objatí.“Čo sa zasa stalo?“, reagovala moja ustráchaná mamka. Medzi vzlykmi som jej vysvetlila, o čo ide.Hneď na druhý deň sme šli k očnému lekárovi do okresného mesta. Nepotešil nás. Odmalička mi oko „utekalo“, škúlila som. Dedinský doktor to bagatelizoval, tvrdil, že dieťa z toho vyrastie. Nevyrástla som z toho, ale v dvanástich rokoch som sa dozvedela hroznú správu: Tým, že oko škúlilo, prestalo sa používať a stala som sa tupozrakou. Nikdy nezabudnem, ako sme s mamou plakali, keď nám pán primár vysvetľoval, že už nikdy nebudem na to oko lepšie vidieť, je to nezvratné. Keď som mala 20 rokov, dala som si urobiť aspoň kozmetickú operáciu. Keď už nevidím, aby som aspoň nebola škuľavá… S tým som sa ráno priznala mojej priateľke. „Ja zas nevidím na pravé oko.“

Jedno oko, druhé oko. Tento hendikep nás ešte viac spojil. Aspoň ja som to tak precítila.

Rande pri kamennej studničke

29.04.2015

S ozajstným priateľom nemusíš byť denne. Niekedy stačí spomienka, telefonát, pohľad na fotografiu. Dnes som dostala milý mail od dobrého človeka a skvelého novinára. Ešte dnes pracuje na Ministerstve spravodlivosti, našťastie vo svojom fachu – žurnalistiku. V maili spomenul časy nedávno minulé, ktoré sme strávili spolu v mojej rodnej dedine Veľké Uherce. K textu [...]

Môj život sa zmenil

28.04.2015

Práve som sa stala novou blogerkou. Vyzerá to so mnou tak, ako to vyzerá s každým začiatočníkom…O čom písať? Bude to niekto čítať? Takéto a desiatky iných otázok mi víria hlavou. Čo tu vlastne robím? Chcem vyjadrovať svoje pocity ľudí, ktorí – ani sa nenazdali – sa prehupli do tretieho veku. Zanedlho budem ma 60 rokov a už päť mesiacov žijem v [...]

polícia zatknutir naháňačka

Muži a žena. Zadržali páchateľov, ktorí z predajne ukradli trezor s 50-tisícmi eur

06.05.2024 13:19

Lup si odniesli na ubytovňu. Tam prekonali zabezpečenie trezoru a jeho obsah si ponechali.

preukaz, zdravotná poisťovňa, všeobecná, union, dôvera

Dôvera a Union vyplatili akcionárom 24 miliónov eur. Palkovič: Nesprávne

06.05.2024 12:57

Spoločnosť Penta , ktorá je akcionárom Dôvery, podotkla, že zdravotná poisťovňa mala koncom roka 2023 nerozdelený zisk z minulosti vo výške 162 miliónov eur.

Tusk, Leyenová

Leyenová: V Poľsku už neexistuje riziko porušenia zásad právneho štátu. Eurokomisia ruší konanie

06.05.2024 12:50, aktualizované: 13:16

Takzvaná procedúra podľa článku 7 Zmluvy o Európskej únii bola proti Poľsku spustená v roku 2017.

Hungary National Day

Magyar sa pustil sa do jamy levovej: Debrecínsku demonštráciu proti Orbánovi si všimli svetové médiá

06.05.2024 12:40

Portál Euronews podčiarkol, že Magyar sa za tri mesiace stal vyzývateľom Orbána číslo jeden.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 5195x
Priemerná čítanosť článkov: 1299x

Autor blogu

Kategórie